pátek 12. května 2017

PROJEKT RPG | ZAČÁTEK

Už nějakou tu dobu hraju textové RPG na téma Harryho Pottera, ale poslední dobou k tomu mám nějakou menší nechuť v podobě neustálých válek mezi třemi "hlavními" projekty - iHog, Crucio a Alohomora. Spousta lidí po těchto debatách neměla chuť nějaké hry hrát, protože neví, jestli udělali dobře, protože tohleto támhleto, proto jsem tu já, abych vám dodala nějaké základy o tom, jak každá hra funguje, jaká má pravidla, komunitu... Tento projekt bude s největší pravděpodobností pokračovat až do prosince letošního roku, protože chci strávit na hře celý jeden školní rok, ale chci začít už teď, protože část z her má vlastní posily do hry, které bych chtěla zkusit otestovat.

Jako první hru, kterou bych vám chtěla představit, je - aspoň myslím - nejstarší hra na české RPG scéně na Harryho Pottera HOCZ, která funguje od roku 2004, jak jsem se koukala. 


Tahle hra se odehrává v roce 2092. Nic moc jiného jsem k tomu nezjistila, protože podle mě mají strašně nepřehlednou stránku (nebo jenom já jsem taková, co nic nechápe). 

Další hrou, kterou jsem ještě nikdy nehrála, je novinka na české RPG scéně - Alohomora



Tahle hra je celkem znepřátelená se hrou iHog, protože většina vedení pochází právě z oné hry, jak se svěřil zakladatel iHog, tehdejších SuperBradavic (snad si to pamatuju správně). Tahle hra mi přijde zajímavá z toho pohledu, že hráči mohou měnit osudy samotných hrdinů, které známe z knih a filmů, ale v určitých okamžicích mi to přijde ne tak dobré, protože přeci jenom, někomu by to mohlo říkat, že vedení v tomhle není originální.

Další hra, která se mém seznamu nachází, je hra, kde jsem s textovkami začínala a mívala jsem k ní nějaký vztah, je iHog, která měla ještě za doby mého příchodu název Bradon, zkráceně BO.


Vidíte taky tu podobu mezi iHog a Alohomorou? Nechci dělat zbytečné předsudky a zbytečná obvinění, protože nevím, jak to bylo, v době sporů a vzniku AO či Crucia jsem nebyla na hrách, ale co jsem zaslechla, vedení AO zkopírovalo části projektu iHog (asi budu občas psát BO, protože jsem na to navyklá, tak to když tak omluvte). Zakladatelé AO měli nejdříve zakoupenou i doménu Crucia, než jí od nich odkoupila nynější členka vedení Tony, které jen tak pro zajímavost také pochází z iHog.

iHog bylo ještě před rokem v době před Harrym Potterem (hra začínala v inRPG roku 1980) a pokračovala do doby nástupu Harryho, kdy se najednou dějová linka posunula do roku 2000 a nevím kolik, mám pocit že to bylo třicet a něco, ale nyní, jak se koukám, se to vrátilo zpátky do přelomu dvacátého a jednadvacátého století.

A poslední hra, kterou vám tady chci představit, je Crucio, která si prošla mnoha ručkama, než padla současným majitelům.


Taky vidíte ten šílený rozdíl mezi designy HOCZ a zbytkem?

A Crucio se odehrává ve čtyřicátých letech minulého století, což je podle mě docela změna, když se většina her odehrává někde v budoucnosti, případně v době studia Harryho.

Nyní mají registraci otevřenou pouze iHog a Crucio, AO jí bude mít brzy, proto se s vámi v dalším článku podělím o zážitky z registrace.
Share:

0 komentářů:

Okomentovat